BouwverslagHet was een complete touringcar, dus 45 zitplaatsen er in en zelfs een toilet gedeelte achterin.
Het begin:
Dan begint het sloopwerk, alle stoelen moesten eruit en natuurlijk ook het toiletgedeelte, maar ook alle zware bagagerekken.
Dan kun je bijvoorbeeld pas zien, hoe de vloer er aan toe is en dat viel in ons geval wel even tegen, er was een behoorlijk deel achterin verrot.
Dat hebben we natuurlijk helemaal vernieuwd.
Ook was de touringcar niet geïsoleerd, dat wil zeggen de wanden en het plafond niet. Wel was de touringcar voorzien van dubbel glas.
We hebben nu alles wat mogelijk was geïsoleerd.
Wat ging er fout:
Op een behoorlijke regenachtige dag, bleek het binnen net zo hard te regenen als buiten.
Na wat onderzoek bleek het dak door de kitnaden overal te lekken.
Dus het hele dak moest gelicht worden, een hele klus, maar alles is opnieuw gekit.
Toen dat allemaal gedaan was, eerst de hele ruimte nauwkeurig opgemeten, zodat er een tekening op schaal gemaakt kon worden.
De 3e tekening was het helemaal voor ons, dus dat viel erg mee.
Onze eisen:
Wij hadden ons zinnen gezet op een strak en glad plafond met (led)spotjes.
We wilden graag een soort studio effect maken, dus alles open, behalve de badkamer natuurlijk.
Ook wilden we graag alle ramen vrij houden, zodat we een panoramisch uitzicht zouden houden.
Dat betekende dan wel, dat de inrichting laag gehouden moest worden.
Op de badkamer na, is dat ook gelukt.
We hebben zeer bewust gekozen voor lichte kleuren, bijna alles is wit en een lichtgekleurde laminaat vloer.
Na ongeveer 1500 werkuren en nog vele uren zoekwerk op internet, naar de accu’s, omvormer, watertanken enz. enz. enz.
Konden we dan eindelijk aan onze eerste trip beginnen, in onze eigen Touringcamper, we noemen haar Mihoentjûh 3.
De volledige fotoreportage van de bouw kan je bekijken op de oude fotopagina
|